Sunday, October 11, 2009

Arak!



Gambar ini diambil ketika penulis bersama dengan rakan-rakan keluar outing kat KL pada bulan Ramadhan yang lepas..Apabila terlihat iklan ini, fikiran penulis terfikir mengenai hadith nabi saw yang mencela beberapa golongan yang terlibat dengan arak..Tapi sayang penulis tidak dapat menulis disini kerana sudah lupa..(sila tlg penulis kepada yang tahu dengan meninggalkan komen dibawah)..

Penulis tidak berniat untuk bercerita mengenai subjek yang penulis gunakan iaitu bendera Malaysia + Iklan Casberg..Tetapi penulis ingin mengajak tetamu penulis berfikir mengenai bala arak ini kepada anak2 Malaysia kini.

Komen tentang gambar ini pula:- Komposisi gambar ini sebenarnya kurang menarik..Tetapi penulis sengaja upload kerana yang penting subjek matter & mesej yang ingin penulis sampaikan.


A300;70-300mm; cs4

4 comments:

Anonymous said...

dunis semakin akhir zaman.arak sudah b'jaya melekakan anak malaysia.y paling menyedihkan ramai anak Islam sendiri yg terlupa bahawa air kencing syaitan tu adlh haram.mereka seolah-olah tak menyedari impak dan kenapa arak diharamkan.arak boleh membawa kpd kehancuran dan kebinasaan!!cari lah sahabat yg mampu membimbing diri kita ke arah kebaikan.trime kasih kpd saudara penulis kerana cuba memberi peringatan..
Islam is beautiful!!

"Sesungguhnya sahabat yang soleh itu umpama penjual minyak wangi. Jika kita tidak membeli darinya, tetap kita akan menghidu bau wangi darinya. Sedangkan sahabat yang jahat pula, umpama tukang besi. Walaupun tidak terkena percikan api, tetap kita merasai bahang panas dan terhidu bau busuk darinya”.

bro.zabar said...

Minuman root beer (A&W),bagaimana statusnya?

sakura said...

setahu sy "root beer" halal diminum kerana tidak ada sumber yang melalaikan dan memabukkan.mm..maaf sy bertanya..np saudara penulis bertanya tentang statusnya..??adakah da kuar apa2 info yg meraguinya..

bro.zabar said...

Nama nye guna root BEER tu boleh ke x?
sebab beer pd pengetahuan penulis yg tak seberapa ni bermaksud minuman beralkohol.. teringat kisah seroang profesor jepun yg buat i\ujikaji keatas air..pd ekzperimen tersebut,air yg panggil dgn panggilan nyg baik2,molukel air jd baik begitu juga sebaliknya..Harap sesipa dpt membantu.terima kasih.

Post a Comment

 
brozabar. Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul Tested by Blogger Templates.