Sunday, October 4, 2009

Kekuatan Doa



"Allah s.w.t. menerusi firman-Nya telah mewajibkan ke atas kaum muslimin supaya berdoa kepada -Nya. Doa itu sendiri adalah satu ibadah.
Sabda nabi s.a.w "Sesungguhnya Doa Itu Satu Ibadah" (riwayat empat ahli hadith; disahihkan Tirmizi) "
Petikan daripada buku "Lets Be Brave", tulisan Ahmad Saufan Al-Karimi

Refleksi Kendiri:-
Semoga kita bersama-sama dapat mempunyai keyakinan ke atas doa kita sendiri, doa kita bukan hanya tatkala kita mendapat kesusahan, sakit, ditimpa bencana & sebagainya sahaja..Yakinlah Allah s.w.t itu sifat-Nya Maha Mendengar.
.:Peringatan Nyata Buat Diri Sendiri:.

Credit to shutter stock coz given me such idea to make this wallpaper.TQ.

4 comments:

Anonymous said...

Saat kejayaan adalah saat naiknya iman, manakalan sata keruntuhan adalah saat hilangnya iman.Sebagaimana iman menciptakan keajaiban di alam jiwa, seperti itu juga ia menulis cerita keajabain di alam kenyataan. Gelora dalam jiwa pun menjelma menjadi prestasi-prestasi sejarah’ ( Abul Hasan Ali Alhasani Al Nadwi)

bro.zabar said...

Semoga penulis diberi kefahaman untuk memhami maksud kata2 Abul Hasan Ali Alhasni Al-Nadwi..terima kasih kerana sudih berkongsi

sakura said...

ruang munajat sentiasa di cari buat melafazkan ketaatan dan menyesali kealpaan dan kesilapan diri..sujud sembah memohon keampunan tidak lekang daripada diari hidup.lantaran merasakan diri x pernah sempurna,dan sentiasa tergelincir ke jurang noda dan doasa,muhasabah diri mengajak untuk sentiasa melafazkan taubat dgn diiringi kesal bergunung,lantas menghadirkan manik2 jernih bertaburan dari kolam mata..

bro.zabar said...

Betapa hidup ini tidak pernah sunyi dengan noda-noda dosa..betapa titik2 dosa telah merubah menjadi tompok2 dosa yang sukar untuk dipadam..semoga kita semua diberi kesempatan untuk mengucap kata taubat sebelum ajal datang menjemput..terima kasih diatas perkongsian/peringatan.Respon buat Mrs Sakura..

Post a Comment

 
brozabar. Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul Tested by Blogger Templates.